сряда, 1 април 2015 г.

Национален фронт за спасение на България




Валери Симеонов - НФСБ


Председатели: 

Валери Симеонов
Данчо Димитров Хаджиев
Валентин Кирилов Касабов

Национален политически съвет

Валери Симеонов Симеонов
Данчо Димитров Хаджиев
Валентин Кирилов Касабов
Мария Стоянова Петрова
Петьо Славов Георгиев
Здравко Сталев Сталев
Ивайло Харалампиев Стаматов
Гинка Москова Дянкова
Стефан Георгиев Солаков
Любомир Александров Желев
Силвия Чавдарова Трендафилова
Мария Йорданова Цветкова
Венцислав Ангелов Тоцев
Валентин Иванов Фъртунов
Севдалина Николова Пенева
Георги Иванов Костадинов
Ангел Димитров Божидаров
Александър Николаев Хайтов



УСТАВ НА ПОЛИТИЧЕСКА ПАРТИЯ
„Национален Фронт за Спасение на България“

І. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1. (Изменен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Политическа партия „Национален Фронт за Спасение на България“ /ПП НФСБ/ е
юридическо лице, регистрирано по Закона за политическите партии, със седалище в град
София и адрес на управление: град София, булевард „Шипченски проход“ № 63, завод
„Електроника“, сграда 2, етаж 3.
Чл.2. ​Устройствените принципи на ПП НФСБ са:
­ избор и мандатност;
­ демократичност на избора и взаимоотношенията;
­ равнопоставеност на правата и задълженията;
­ плурализъм на мненията;
­ откритост на партийната дейност;
­ отчетност на всички изборни изпълнителни органи.
­ задължителност на решенията на националните органи за териториалните органи
според тяхната компетентност.

ІІ. ЦЕЛИ

Чл.3. ​Целите на ПП НФСБ заложени в нейната Програма са:
1. Опазване целостта на територията на Република България. Утвърждаване на
неделима, независима и силна България.
2. Утвърждаване на силна, единна и независима нация ­ условие за преуспяването на
България.
3. Опазване живота, здравето, имуществото и правата на всички български граждани,
както и подобряване на техния жизнен стандарт, обхващащ традиционната духовност,
образование, работа и материално благополучие.
Чл.4. ​ПП НФСБ постига своите цели чрез представителство в Народното събрание,
чрез участие в правителството и в местните органи на управление в Република България,
посредством всички средства, разрешени от Конституцията и законите на страната.

ІІІ. ЧЛЕНСТВО

Чл.5. (1). В ПП НФСБ може да членува всеки навършил 18 години, дееспособен
гражданин на Република България, който приема нейната Програма, спазва Устава и не
членува в друга партия.
(2). Членството в партията е лично и е израз на лична воля и желание, не създава
предимство пред другите граждани и е израз на доброволно съгласие за спазване на всички
решения на органите на партията.
(3). ​Не могат да членуват в партията лица, за които със специален закон е забранено
членство в политическа партия.
(4). Лицата, които преди 01.01.1990г. са били щатни или нещатни служители или
сътрудници на бившата Държавна сигурност са длъжни писмено да обявят това
обстоятелство преди гласуването и вземането на решение, относно приемането им в
партията.
(5). ​Не могат да членуват в партията лица, които са осъждани за престъпления против
Републиката, по смисъла на Наказателния кодекс, дори ако са реабилитирани.
Чл.6. (1). Членството в ПП НФСБ е доброволно и се придобива и осъществява чрез
партийните организации.
(2). ​Придобиването на членство може да стане и чрез учредяване на нова партийна
организация, съгласно чл. 17 от Устава.
Чл.7.​Всеки член на ПП НФСБ има право:
(1). Да участва в разработването и осъществяването на политиката и решенията на ПП
НФСБ;
(2).​Да избира и да бъде избиран в органите на ПП НФСБ;
(3)​. Да избира кандидатите на ПП НФСБ в органите на централната и местна власт;
(4). ​Да бъде избиран като кандидат на ПП НФСБ в органите на централната и местна
власт;
(5). Да иска и да получава информация от всички национални, териториални и
контролни партийни органи;
(6).​Да отправя критики, предложения и въпроси до всички партийни органи.
(7). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Не могат да бъдат издигани за кандидати на партията в органите на централната и местната
власт, както и за членове на Европейския парламент от Република България, лица, които са
били щатни или нещатни служители или сътрудници на Шесто управление на бившата
Държавна сигурност. Лица, които са били щатни или нещатни служители или сътрудници на
останалите управления на Държавна сигурност могат да бъдат издигани за кандидати на
партията в органите на централната и местната власт, както и за членове на Европейския
парламент от Република България, само след решение на НПС.
Чл.8. ​Всеки член на партията има следните задължения:
(1). ​Да работи за осъществяване на програмата на партията и нейните цели и задачи,
като спазва Устава и изпълнява решенията;
(2).​Да участва в дейността на партията и в избирателните кампании;
(3). ​Да има колегиално отношение към останалите членове на партията и към нейните
органи;
(4). Да допринася с поведението си в обществото за укрепване на авторитета и
престижа на ПП НФСБ ;
(5). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Да членува в партийна организация и да плаща редовно индивидуален членски внос, ​с
изключение на лицата по чл. 10, ал. 1 от устава.
(6).​Да удостоверява правата си с членска книжка по образец.
Чл.9. (1). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр.
София) Приемането на нови членове в партията се извършва в тяхно присъствие от
събранието на партийната организация, въз основа на саморъчно попълнени и
подписани заявление­декларация за членство и анкетна карта по образец приет и
утвърден от Националния изпълнителен комитет /НИК/ при съобразяване със Закона
за политическите партии.
(2). ​Умишленото скриване или изопачаване на представената информация е
основание за отказване на членство по преходната алинея.
(3). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Събранието на партийната организация приема решение дали да одобри кандидатурата за
членство в партията. Членството в партията възниква с решението на събранието. В
седемдневен срок от решението, ръководството на партийната организация го изпраща
заедно с оригиналите на заявлението­декларация и анкетната карта до адреса на управление
на партията. Ръководството на партийната организация запазва в архива копия от посочените
документи.
(4).​Член на партията може да бъде регистриран само в една партийна организация.
(5). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
По свое желание всеки член на партията може да прехвърли членството си към друга
партийна организация, като писмено уведоми ръководствата на двете организации. Това
право се отнася за същото населено място, а за друго населено място само при промяна на
постоянния или настоящия адрес.
(6). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
НИК на партията води регистър на членовете и организациите, въз основа на решенията за
приемане и изключване на членовете, заявленията за напускане на членовете, молбите и
решенията за прехвърляне на членството от една партийна организация в друга, актовете и
сведенията за смърт, поставяне под запрещение и за фактическа невъзможност да изпълняват
задълженията си за повече от три месеца.
Чл.10. (Изменен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
(1). ​За членове на партията могат да се приемат и всички дееспособни граждани,
които споделят нейната Програма, съдействат за нейните цели, без да са задължени да
участват в организационния живот и да плащат членски внос. В този случай те нямат правата
по чл. 7 ал. 2, ал. 3 и ал. 4 и задълженията по чл. 8, ал. 5 и ал. 6 от този устав.
(2). Член на ПП НФСБ, плащащ членски внос, губи правата си по чл. 7 ал. 2, ал. 3 и
ал. 4 и се освобождава от задълженията си по чл. 8, ал. 5 и ал. 6 от този устав, ако не е
плащал членския си внос едно тримесечие, или ако се е отчислил от организацията си и в
срок от три месеца от датата на отчисляването не се е зачислил в друга организация.
Чл.11. Членството в ПП НФСБ се прекратява поради напускане, изключване или
смърт.
Чл.12. (Изменен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
(1). ​Всеки член на партията може да я напусне, като уведоми за това партийната си
организация с писмено заявление или с устно изявление на нейно събрание и върне
членската си книжка. Устното изявление се записва задължително в Протокола от
събранието, на което е направено.
(2). ​За напускане на партията се смята явяването на президентски, парламентарни,
местни избори и избори за членове на Европейския парламент от Република България с
листата на друга партия или коалиция, за което няма решение на Националния политически
съвет /НПС/; обявяването на публична подкрепа за листата на друга партия или коалиция;
невлизане или напускане на групата на партията след избор като народен представител в НС
или като общински съветник в общински съвет на територията на Република България от
листата на партията; ​участието като застъпник, представител или член на избирателна
комисия от името на друга политическа сила, различна от ПП НФСБ или коалицията, в която
партията участва, както и при неизпълнение на задължението по чл. 5, ал. 4. Изброените
обстоятелства се установяват и членството в партията се прекратява с решение на НИК или
Националната контролна комисия /НКК/.
Чл.13. (Заличен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)

ІV. ОРГАНИ НА ПАРТИЯТА

Чл.13. (Предишен чл.14, изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) ​Партията има следните органи:
(1).​Национални органи на ПП НФСБ:
1.​Конгрес – върховен орган на партията.
2. Национален политически съвет /НПС/ ­ общопартиен политически ръководен
орган.
3. ​Национален изпълнителен комитет /НИК/ ­ общопартиен организационен и
изпълнителен ръководен орган.
4.​Национална контролна комисия /НКК/ ­ общопартиен контролен орган.
(2).​Териториални органи на ПП НФСБ:
1. ​Регионални координатори /РК/.
2. ​Областни комитети /ОК/.
3. ​Партийни организации (ПО).
4.​Партийни отговорници.
(3).​Висши териториални органи на партията:
1. ​Събрания на Областните комитети.
2.​Събрания на партийните организации.
Чл.14. (Предишен чл. 15; изменен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) ​Органите на партията осъществяват политиката на партията на
своите територии и работят за създаване на обществено доверие и авторитет на партията.
Осигуряват, организират и провеждат изборните кампании. Осигуряват и реализират
двупосочна връзка с висшестоящите структури и органи на партията.

V. ТЕРИТОРИАЛНИ ОРГАНИ

V. 1. ПАРТИЕН ОТГОВОРНИК

(Нов приет на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Чл.15. (Нов приет на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр.
София) (1). ​В отделни населени места, по предложение на РК НИК назначава партиен
отговорник.
(2). ​Партийният отговорник представлява партията и провежда политиката на ПП
НФСБ в съответното населено място.
(3). ​Партийният отговорник подпомага участието на ПП НФСБ в избори и прави
предложения до териториалните органи на партията по въпроси, отнасящи се до населеното
място.
(4). ​Партийният отговорник събира членския внос и го предава на секретаря на
определена от РК партийна организация.
V.2. ПАРТИЙНИ ОРГАНИЗАЦИИ
Чл.16. (1).​Основна структурна единица на партията е партийната организация.
(2). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Партийната организация се изгражда на териториален принцип и се състои от не по­малко от
пет и не повече от петдесет члена на партията.
(3). На територията на дадено населено място, група населени места или район може
да се образуват една или няколко партийни организации, като районът на действие на всяка
от тях се определя от НПС.
Чл.17. (Изменен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
(1). ​Редовността на учредителното събрание на нова организация се удостоверява
задължително с присъствието на РК или упълномощен от НИК представител. За
провеждането на това събрание задължително се уведомяват съответно РК или НИК.
(2). ​Учредяването на нова организация по предходната алинея и съответно
приемането на нейните членове се утвърждава от НИК.
Чл.18. (1). Събранието на партийната организация се състои от всички членове на
партията в организацията.
(2). Събрание на партийна организация се свиква поне веднъж на три месеца. То се
свиква от председателя на организацията или с решение на нейното ръководство, което
определя процедурни правила по свикването и провеждането му, както и проекта за дневен
ред.
(3). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Събрание на партийна организация може да се свика и от висшестоящ орган на партията.
Чл.19. (1). Събранието на партийната организация е компетентно да приема решения
по въпроси, отнасящи се до нейния организационен живот, или по въпроси, засягащи
изключително района, на който тя действа.
(2). По въпроси извън своята компетенция, събранието прави предложения до
съответния орган на партията.
(3). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Събранието на партийната организация може да предлага на ОК кандидатури за кмет на
кметство, кмет на район, кмет на община, общински съветници, народни представители от
съответния изборен район, членове на Европейския парламент от Република България,
президент и вицепрезидент на Републиката. Когато на дадена територия има две или повече
организации те могат да проведат общи събрания за предлагане на кандидатури, ако това е
необходимо.
(4). (Изменена на заседание на Конгреса проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Събранието на партийната организация може да предлага кандидати за националните органи
на партията.
(5). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Събранието на партийната организация, приема решение за нейното разпускане. То влиза в
сила веднага след утвърждаването му от НИК. Утвърждаването се обективира в нарочно
решение.
(6). При разпускане на партийна организация, членовете на партията, регистрирани в
нея, следва в тримесечен срок да се регистрират в друга партийна организация. Ако след
изтичането на този срок това не е изпълнено, те се зачисляват към конкретна партийна
организация, определена с решение на НИК.
Чл.20. (1). Събранието на партийната организацията избира председател и секретар,
както и членове при необходимост. Секретарят се грижи за финансовата отчетност и
документацията на организацията.
(2). Председателят на партийната организация, а в негово отсъствие секретаря я
представлява.
(3). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
По свое решение дадена партийна организация може да създаде и свои собствени контролни
органи.
Чл.21. ​Партийната организация избира делегати за Конгреса на партията в пропорция,
определена от НПС и еднаква за всички организации.
Чл.22. (Изменен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
(1). ​В ПП НФСБ могат да се създават младежки организации, в които могат да
членуват симпатизанти и членове на ПП НФСБ на възраст до 35 години, могат да се
сформират и клубове по интереси, чието образуване се утвърждава от НПС. Всеки член на
партията може да членува в неограничен брой такива клубове. Клубовете не ​изпращат и не
се представляват от делегати на Конгреса.
(2). ​Клубовете и организациите по предходните алинеи действат в съответствие с този
Устав и по статути, утвърдени от НПС.
V. 3. ОБЛАСТЕН КОМИТЕТ
(Изменено заглавие на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Чл.23. (Изменен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
(1). ​На територията на всяка област, както и в София град и Пловдив град, партийните
организации създават Областен комитет на партията /ОК/. На територията на всяка област, в
София град и Пловдив град, може да има само един ОК.
(2). ​Областният комитет на партията се състои от:
­ регионалният координатор, който е и председател на ОК;
­ председателите и секретарите на партийните организации от областта;
­ общинските съветници от общината, които са членове на партията.
(3). ОК заседава поне веднъж на три месеца. За заседанията се води протокол. Копие
от протокола се изпраща на секретаря на партията, а оригинала се съхранява от РК.
(4). ​Заседанията се свикват от Председателя на ОК, по искане на повече от 1/3 от
членовете на ОК или от по­висшестоящ партиен орган. Мястото, датата и часът на
провеждане на заседанието се определя от лицата, които го свикват. Дневният ред на
заседанието се предлага от лицата, които го свикват и се приема от ОК.
(5). ​ОК може да приема решения и неприсъствено, ако всички членове са заявили
писмено съгласието си за решението.
(6). ​ОК приема решения и провежда политиката на партията на територията на
областта, съответно в София град и Пловдив град.
(7). ​За конкретни въпроси, отнасящи се до част от територията на областта ОК може
да заседава в непълен състав ­ ръководствата на организациите на тази част от територията
на областта, както и да приема решения свързани единствено с конкретния въпрос.
Заседанията се ръководят от РК.
(8). ​ОК представя пред НИК предложения за състав и подреждане на кандидатските
листи на партията за общински съветници, народни представители и членове на Европейския
парламент от Република България, както и кандидатури за кметове на кметства, кметове на
райони, кметове на общини, президент и вицепрезидент на Републиката. НИК разглежда
направените предложения, като има право да издига и свои номинации, и определя
окончателното подреждане и състав на кандидатските листи, респективно определя
кандидатите, които ще бъдат издигнати.
(9). ​ОК предлага на НИК участието на партията в местни коалиции. Решението за
участие в коалиция се приема от НИК.
(10). ​Председателят на ОК представлява партията пред органите на властта,
неправителствените организациии и политическите партии в областта.
Чл.24. (Заличен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
V. 3. ОБЩИНСКО СЪБРАНИЕ И ОБЩИНСКА КОНТРОЛНА КОМИСИЯ
(Разделът заличен на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр.
София)

V. 4. ГРУПИ НА ОБЩИНСКИТЕ СЪВЕТНИЦИ

Чл.24. (Предишен чл. 30, изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Общинските съветници и представителите в
местната власт от ПП НФСБ изразяват и защитават програмата и позициите на партията и се
ръководят от тях в своята дейност.
(2). ​Правилникът за работа на групата общински съветници на ПП НФСБ, както и
неговите изменения и допълнения се съгласуват с НИК.
(3). ​Общинските съветници от партията са членове по право на ОК.
V. 5. РЕГИОНАЛНИ КООРДИНАТОРИ НА ПАРТИЯТА
Чл. 25. (Предишен чл. 31, изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​На територията на една или няколко области
НПС назначава регионален координатор /РК/, който е координиращ орган на партията.
(2). ​РК провежда политиката на ПП НФСБ в региона.
Чл. 26. (Предишен чл. 32, изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​РК координира дейността на организациите на
партията по въпроси, засягащи региона като цяло. РК организира изготвянето на месечните
организационни и финансови отчети от партийните организации в 3 екземпляра. Първият от
екзмплярите се предава в централата на партията, вторият остава при РК, а третият в
съответната партийна организация.
(2). ​РК съдейства за изграждане на местни структури, организира участието на ПП
НФСБ в избори и прави предложения до националните органи на партията по въпроси,
отнасящи се до региона.
(3). ​РК контролира стопанисването на клубната база.
(4). ​РК може да организира провеждането на регионални съвещания по важни въпроси
от дейността на ПП НФСБ по собствена инициатива или по искане на една трета от
партийните организации на територията на региона, за който отговаря.
(5). ​С решения на НПС на РК могат да бъдат възлагани допълнителни права и
задължения.

VІ. НАЦИОНАЛНИ ОРГАНИ

VІ. 1. НАЦИОНАЛЕН ПОЛИТИЧЕСКИ СЪВЕТ

Чл.27. (Предишен чл. 37, изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Националният политически съвет /НПС/ е
общопартиен колективен ръководен орган на ПП НФСБ, който ръководи дейността на
партията между два конгреса.
(2). ​Националният политически съвет се състои от:
1.​председателят на партията;
2.​заместник председателите;
3.​секретарят на партията;
4.​до десет члена, избрани пряко от Конгреса на партията;
5. народните представители, членове на ПП НФСБ, с изключение на тези, които са
членове на НКК;
(3). ​На ​заседанията на НПС с право на съвещателен глас могат да участват членовете
на ​НКК и регионалните координатори.
Чл.28. (Предишен чл. 38, изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) ​Към НПС могат да бъдат изградени постоянно
действащи комисии в различните направления на работа на партията. Комисиите работят по
правилник приет от НПС.
Чл.29. (Предишен чл. 39, изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) ​Националният политически съвет:
1.​Обсъжда и решава всички важни въпроси от политически и партиен характер.
2. Организира изпълнението на решенията на Конгреса, като може да възлага и
утвърждава разработването на планове и програми, свързани с тези решения.
3. Анализира политическата обстановка, изразява становища и направлява дейността
на териториалните органи.
4. Решава участието или неучастието на партията в предизборни или следизборни
коалиции и участието или неучастието в правителство.
5.​Утвърждава предизборните платформи и програми на партията.
6. ​Утвърждава кандидатите за кмет на кметство, кмет на район, кмет на община,
президент и вицепрезидент на Републиката.
7. ​Подрежда окончателните кандидатски листи за общински съветници, народни
представители и членове на Европейския парламент от Република България.
8. ​Ръководи дейността на организациите пряко и чрез съответните териториални
органи.
9. ​Заличава партийни организации, разпуска областни комитети или техни
ръководства, освобождава регионални координатори от длъжност при системно
неизпълнение на задълженията или грубо нарушение на решения на националните органи,
устава или програмата на партията.
10. ​Ежегодно утвърждава бюджета на ПП НФСБ.
11. ​Свиква и организира подготовката и провеждането на Конгреса на партията.
Решението по този въпрос се приема един месец предварително и с него се определят датата,
проектът за дневен ред и квотата на представителство на организациите.
12. ​Решава ​провеждането на национални съвещания или участието на партията в
други национални или международни форуми.
13. ​Утвърждава статута на общопартийните издания, ако има такива, и назначава
техните отговорни редактори.
14. ​При необходимост може да приеме “Статут на териториалните органи на партията
и процедурни правила за тяхната работа“.
15. ​Утвърждава функционални характеристики за длъжностни лица и органи по този
устав.
Чл.30. (Предишен чл. 40; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​НПС провежда заседания не по­малко от четири
пъти годишно. Заседанията се свикват от НИК, който определя проекта за дневен ред,
мястото, датата и часа на провеждането им и се ръководят от член на НПС, избран на самото
заседание. Заседанието е редовно ако на него присъстват ­ повече от половината от
членовете на НПС.
(2). Извънредно заседание на НПС може да бъде свикано: от Председателя; от
Секретаря на партията; от НИК с решение; от НКК с решение.
(3). ​На заседанията на НПС с право на съвещателен глас могат да участват членовете
на НКК.
(4). Заседание на НПС може да бъде закрито по дадена точка от дневния ред, ако
съветът вземе такова решение. На такова заседание могат да присъстват и членовете на НКК.
(5).​Решенията се вземат с обикновено мнозинство от присъстващите на заседанието.
(6). ​Член на НПС не може да представлява друг член на НПС. Упълномощаване за
гласуване, в случай на отсъствие, не се допуска.
(7). ​ОК може да приема решения и неприсъствено, ако всички членове са заявили
писмено съгласието си за решението.
VІ. 2. НАЦИОНАЛЕН ИЗПЪЛНИТЕЛЕН КОМИТЕТ
Чл.31. (Предишен чл. 41; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Националният изпълнителен комитет /НИК/ е
общопартиен организационен и изпълнителен ръководен орган.
(2).​НИК се състои от:
1.​Председателя на партията;
2. ​Трима заместник председатели;
3.​Секретаря на партията.
(3). ​Член на НИК се освобождава от състава му при подадена оставка или при
прекратяване на членството му в партията.
(4). ​За своята дейност НИК се отчита пред НПС.
Чл.32. (Предишен чл. 42; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Националният изпълнителен комитет :
1. Осъществява оперативното политическо ръководство на базата на решенията на
НПС, на Конгреса и съобразно програмата и устава на партията.
2. Подготвя и свиква заседанията на НПС и организира изпълнението на приетите
решения.
3.​НИК приема решения относно:
3.1.​учредяване или участие на партията в юридически лица с нестопанска цел;
3.2. осъществяване на издателска дейност, ползване на интелектуална собственост и
авторски права;
3.3. ползването на заеми от банки в размер до две трети от отчетените в Сметната
палата приходи за предходната календарна година и предоставяне на необходимите
обезпечения;
3.4.​упражняването на правомощията на собственик от името на партията;
3.5.​утвърждаване на създаването на нови партийни организации;
3.6. ​други въпроси от негова компетентност, уредени с този устав или възложени с
решения на НПС.
4. определя и кандидатурите за министри и други ръководни длъжности, участващи в
управлението на страната от името на партията или по нейно предложение.
(2). За приетите решения по предходната алинея НИК уведомява НПС на първото
следващо заседание НПС.
(3). ​Въз основа на решението на НПС за свикване на Конгреса определя начален час и
място на провеждането му, както и процедурите по регистрация като уведомява за това
териториалните органи на партията. Решението се приема най­малко три седмици преди
датата на Конгреса.
(4). ​Подготвя проекта за бюджет и отчета за неговото изпълнение.
Чл.33. (Предишен чл. 43; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1).​НИК провежда заседания поне веднъж месечно.
(2). Заседанията се свикват от Секретаря на партията или по искане на 1/3 от
членовете на НИК. Мястото, датата и часът на провеждане на заседанието се определя от
лицата, които го свикват. Дневният ред на заседанието се предлага от лицата, които го
свикват и трябва да се приеме от НИК.
(3). Заседанията се ръководят от Председателя на партията, а при негово отсъствие от
заместник председател.
(4). Заседанията на НИК са открити за членовете на НПС и НКК. В тях със
съвещателен глас участва председателят на НКК.
(5). ​НИК може да провежда закрити заседания. В тях със съвещателен глас може да
участва председателят на НКК.
Чл.34. (Предишен чл. 44; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Партията се представлява от председателя на
ПП НФСБ пред всички юридически и физически лица.
(2). ​Председателят и заместник председателите на партията изразяват становища по
актуални политически събития, изискващи спешна реакция. Становищата се докладват на
най­близкото заседание на НПС.
(3). ​При продължително отсъствие на председателя на партията, той се замества от
определен с решение на НИК заместник­председател. Под продължително се разбира
отсъствие за повече от един месец.
VІ.3. ПАРЛАМЕНТАРНА ГРУПА
Чл.35. (Предишен чл. 45; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). Народните представители, членове на партията,
изразяват в Народното събрание становищата на партията и се съобразяват в своята дейност
с решенията на Конгреса, на съответните национални партийни органи, с програмата на
партията и коалиционното споразумение, ако има такова.
(2).​Правилата за работа на парламентарната група се съгласуват от НПС.
VІ.4. НАЦИОНАЛНА КОНТРОЛНА КОМИСИЯ
Чл.36. (Предишен чл. 46; изменен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) (1). Националната контролна комисия /НКК/ е национален
общопартиен контролен орган. Той се състои от трима до петима члена, избрани пряко от
Конгреса.
(2).​НКК избира между членовете си заместник ­ председател и секретар.
(3).​НКК приема Правила за организация на дейността си.
(4). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
НКК провежда редовни заседания не по ­ малко от четири пъти в годината. Заседанията са
редовни, ако са свикани в съответствие с Правилата за организация на дейността и на тях
присъстват повече от половината от списъчния състав на комисията.
Чл.37. (Предишен чл. 47; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). НКК осъществява контрол по финансовата
отчетност, спазването на Устава и изпълнението на приетите решения от националните
органи. За тази цел НКК ревизира ежегодно, а в случай на нужда и по своя преценка, и
извънредно, националните партийни органи и има право да проверява дейността на
териториалните партийни органи.
(2). В случай на установени нарушения НКК е длъжна да реагира, като отправя
предупреждения и приема съответни решения, като е задължена да уведоми за това
съответните органи и НИК. Решенията на НКК, свързани с нарушения на Устава и с
финансови и имуществени нарушения, са задължителни за всички партийни органи и
партийни членове, и влизат в сила веднага.
(3). НКК контролира договорните и финансови отношения на партията при участието
й в коалиции. За тази цел отговорните лица са задължени да дават необходимата информация
поне една седмица преди съответното заседание на НПС.
(4). Обявява за невалидни решенията на териториалните органи, които са в
противоречие с решения на националните органи на партията или с този Устав.
(5). НКК ръководи и подпомага дейността на общинските контролни комисии и
контролира стопанисването на клубната база.
(6). НКК може да изисква отчети и да приема решения по финансови въпроси,
свързани с участието на партията в други юридически лица независимо от техните
контролни органи, но само до размера на участието на партията в тях.
(7).​НКК се отчита за дейността си пред Конгреса на партията.

VІІ. КОНГРЕС

Чл.38. (Предишен чл. 48; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). Конгресът е върховен орган на партията и се
провежда веднъж на три години. Свикването на конгреса става с решения на НПС и на НИК
съгласно установеното с този устав.
(2). Решението по ал. 1 се публикува в един национален ежедневник не по­късно от 7
дни преди датата на Конгреса и съдържа проект за дневен ред, дата и място за провеждането
му.
Чл.39. (Предишен чл. 49; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Конгресът на партията се състои от делегати по
право ­ членовете на НПС, НКК, регионалните координатори, народните представители и
членовете на Европейския парламент от Република България, които са членове на партията,
както и от делегати на партийните организации. Партийните организации избират за
делегати членове на партията, които са плащали членски внос най­малко през последните
три месеца, предхождащи месеца на провеждане на конгреса. При избора на делегати
партийните организации задължително се съобразяват с квотата за представителство,
определена с решението на НПС за свикване на конгрес. За редовни се приемат партийните
организации, които са спазвали през предходния период всички изисквания за отчетност.
Общият брой на делегатите, избрани от партийните организации трябва да надвишава общия
брой на делегатите по право.
(2). Имената на делегатите, избрани от партийните организации, се изпращат в
деловодството на партията в срока, определен в решението на НИК по чл. 32, ал. 3 от този
устав.
Чл.40. (Предишен чл. 50; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Извънреден конгрес се свиква по предложение
на НИК, с решение на НПС или по искане на поне една трета от партийните организации,
отправено до НИК и НПС. В случай, че НИК не е имал заседание в продължение на повече
от един месец, както и ако не е разгледал искането за свикване на първото си заседание след
постъпването му и не е насрочил заседание на НПС в срок до един месец, както и ако НПС
не е разгледал постъпилото искане на първото си заседание след постъпването му, Конгресът
се свиква с решение на НКК. Решенията се приемат с мнозинство от повече от половината от
състава на съответния орган.
(2). Решението по ал. 1 трябва да бъде прието най­малко петнадесет дена преди датата
на провеждането на извънредния конгрес, да бъде публикувано в един национален
ежедневник не по­късно от 7 дни преди датата на конгреса и да съдържа проект за дневен
ред, дата и място за провеждането му.
(3). При извънреден конгрес са в сила квотите за представителство и процедурите за
регистрация на делегатите, приети за последния редовен конгрес. За редовни се приемат
партийните организации, които са спазвали през предходния период всички изисквания за
отчетност. Имената на делегатите, избрани от партийните организации, се изпращат в
деловодството на партията в срока определен в процедурите.
Чл.41. (Предишен чл. 51) (1). Заседанието на Конгреса е валидно и може да приема
решения, ако на него присъстват повече от половината от делегатите. Решенията се приемат
с явно гласуване и с обикновено мнозинство от присъстващите.
(2). Ако в обявения начален час не се събере необходимият кворум, се изчакват два
часа. След това заседанието на Конгреса се провежда с присъстващите делегати. В този
случай Конгресът не може да приема решения за избор и промени на ръководните и
контролни органи на партията, за сливане, вливане, разделяне и саморазпускане на партията.
Чл.42. (Предишен чл. 52; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) ​Конгресът на партията:
1.​Обсъжда и приема отчетите на НПС и НКК.
2. ​Приема и променя Устава на партията, както и други програмни документи.
3. ​Избира председател, трима заместник председатели и секретар на партията, както и
председател на НКК.
4. Избира членовете на НПС и НКК. Кандидат, избран едновременно и в НПС и в
НКК, се отказва от едната структура по свой избор до първото заседание на съответния
орган.
5. Обсъжда най­важните задачи на партията и приема насоки за нейната дейност през
предстоящия период. Решенията са задължителни за всички структури, органи и членове,
включително и за народните представители, общинските съветници и членовете на
Европейския парламент от Република България, които са членове на партията.
6. Може да приеме решение за прекратяване на партията по смисъла на Закона за
политическите партии. Решението се приема с мнозинство три четвърти от присъстващите.
(2) ​При избор на Председател, ако никой от кандидатите не е събрал гласове на
повече от половината от гласувалите, между двамата кандидати с най­висок резултат се
провежда балотаж.
(3) ​При избор на тримата заместник­председатели, за избрани се смятат тримата
получили най­висок резултат от повече от половината от гласувалите. Ако никой или
по­малко от тримата не е събрал гласове на повече от половината от гласувалите се провежда
ново гласуване, в което може да участват и нови предложени кандидати. Ако остане един
неизбран заместник­председател между двамата останали кандидати с най­висок резултат се
провежда балотаж.
Чл.43. (Предишен чл. 53) (1). В между конгресния период могат да се провеждат
национални съвещания. Решение за свикването им се взема от НПС, който определя
тематиката, датата, мястото и представителството на делегатите. Организацията по
провеждането на националните съвещания, се осъществява от НИК.
(2). Националното съвещание може да изразява становища и приема решения, които
имат препоръчителен характер за националните органи на партията.

VІІІ. ИЗБОРНОСТ И МАНДАТНОСТ

Чл.44. (Предишен чл. 54; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). Всички мандати на изборните длъжности в
партията, с изключение на ръководството на партийната организация са тригодишни и
съвпадат с междуконгресния период.
(2).​Мандатите на ръководствата на партийните организации са едногодишни.
Чл.45. (Предишен чл. 55) (1). Член на партията не може да бъде председател на
повече от един териториален изборен орган, член на повече от един контролен орган или
член на изпълнителен и контролен орган едновременно.
(2). Избираемите членове на партиен орган не могат да бъдат в брак или в близко
родство по права или съребрена линия до четвърта степен, включително с членовете на
контролния орган на същото или по­високо ниво.
Чл.46. (Предишен чл. 56; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Когато изборен член на някой орган реши, че не
може повече да изпълнява задълженията си, той го напуска чрез подаване на писмена
оставка с нотариална заверка на подписа до НИК, чрез изявление на самото заседание на
органа, което се вписва във водения протокол или по друг начин, предвиден в този устав.
Оставката влиза в сила незабавно, без да се подлага на гласуване.
(2). ​Когато член на някой орган на партията отсъства повече от три поредни редовни
заседания без уважителна причина, или повече от шест месеца по уважителна причина той
отпада от състава му. За уважителна причина се приема трайното влошаване на
здравословното състояние.
Чл.47. (Предишен чл. 57; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) ​При преждевременно прекратяване на
пълномощията на председателя или секретаря на партията, преди изтичане на мандата му,
неговите задълженията се поемат от определен от НПС заместник ­ председател.

ІХ. АДМИНИСТРАЦИЯ, ИМУЩЕСТВО И ФИНАНСИ

(Заглавието изменено на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Чл.48. (Предишен чл. 59) ​Партията набира своите средства от членски внос, дарения
и завещания, както и по всички други разрешени от закона начини.
Чл.49. (Предишен чл. 60; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). Размерът на членския внос се определя с
решение на НПС.
(2). (Изменена и допълнена на заседание на Конгреса проведено на 06.12.2014г. в
гр. София) ​Партийната организация внася в общопартийната каса, определен с решение на
НПС, процент от събрания членски внос. Членският внос се превежда до края на
тримесечието следващо тримесечието, през което е събран.
Чл.50. (Предишен чл. 61; изменен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Разходите на партийната организация се планират и извършват
с решение на събранието на членовете й.
(2). ​Финансирането на участието в избори се подпомага при възможност от
общопартийния бюджет.
(3).​(Отменена на заседание на Конгреса проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
(4).​(Отменена на заседание на Конгреса проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Чл.51. (Предишен чл. 62; изменен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) (1). За всяка календарна година се изготвя бюджет за
общопартийни нужди, който се приема от НПС.
(2). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на 06.12.2014г. в гр. София)
Общопартийните приходи, разходи и имущество се управляват от председателя и секретаря
на партията при спазване на Закона за политическите партии, този Устав и решенията на
националните партийни органи.
Чл.52. (Предишен чл. 63; изменен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) (1). ​Секретарят на партията предлага структурата и числеността на
административния апарат, която се утвърждава от НИК за всеки мандат на НПС.
Председателят назначава служителите по така утвърдената структура, като сключва
трудовите договори с тях.
(2). ​Секретарят на партията има право да изисква партийна документация от всички
структури на партията.

Х. ПРОЦЕДУРНИ ПРАВИЛА

Чл.53. (Предишен чл. 64; изменен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) (1). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) ​Всеки партиен орган заседава и може да приема решения при
кворум повече от половината от членовете си, освен ако в този устав е указано друго.
(2). Ако до един час след предварително обявения час няма кворум, партийният орган
започва работа по предварително обявения дневен ред, но не може да приема задължителни
решения, докато няма кворум, освен ако в този устав е указано друго.
Чл.54. (Предишен чл. 65) ​Извънредно заседание на някой партиен орган се свиква по
искане на една трета от членовете му или от висшестоящ орган, освен ако в този Устав не е
предвидено друго.
Чл.55. (Предишен чл. 66; изменен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) (1). (Изменена на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) ​Всички гласувания са явни, освен ако в този Устав не е указано
друго или съответният орган не приеме друго решение. Всеки член на съответния орган има
право на един глас.
(2). За прието се счита решението, за което са гласували повече от половината от
последно установения кворум.
(3). Ако член на организация или партиен орган подаде оставка устно на заседание,
той отпада от състава му при определяне на кворума от следващото заседание. При подадена
писмена оставка, той отпада от състава му на предстоящото заседание.
Чл.56. (Предишен чл. 67) ​Решенията на даден партиен орган са задължителни за
неговите членове, които са длъжни да организират изпълнението му.
Чл.57. (Предишен чл. 68; изменен и допълнен на заседание на Конгреса,
проведено на 06.12.2014г. в гр. София) (1). ​За нарушаване на разпоредбите на този устав,
етичните норми за колегиално и толерантно поведение, за уронване доброто име, честта и
достойнството на ръководството и членовете на партията в партийните организации или в
обществото, се налагат съответни наказания.
(2). Наказанията биват: “забележка”, “снемане от длъжност”, “лишаване от права по
чл. 7, ал. (2), ал. (3) и ал. (4) за определен срок” и “изключване”. Те се налагат само от НИК,
след самосезиране или по повод решение на съответната партийна организация. Всяко
наложено наказание може да се оспори пред НКК. Решението на НКК по оспорването е
окончателно.
(3). Член на ПП НФСБ може да бъде изключен от нея и при системни или груби
действия и/или бездействия, противоречащи на Устава, програмата или решенията на НИК и
НПС; при действия и/или бездействия, уронващи престижа на партията в обществото; при
укриване на факти и обстоятелства, които са подлежали на деклариране при приемането му в
партията; при злоупотреба с партийни пълномощия и/или с партийни средства и имущество;
задържане на партийни документи след отправена покана от секретаря на партията за
предаването им; извършването на агитация за друга политическа сила, различна от ПП
НФСБ или коалицията, в която тя участва.
Чл.58. (Предишен чл. 69) ​Секретарят на партията и председателите на
териториалните партийни органи информират съответните структури за постъпилите
въпроси и организират осигуряване на отговорите по тях.

ХІ. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл.59. (Предишен чл. 70) (1).​Партийният цвят е тъмносин.
(2). Емблемата на партията представлява правоъгълник със заоблени ръбове, в който
на тъмносин фон е изобразена картата на България в цветовете на националния трибагреник
и надпис с главни букви НФСБ.
(3). Печатът на партията е кръгъл и съдържа емблемата на партията и надпис
„Национален фронт за спасение на България“.
(4).​Химнът на партията е песента „Шуми Марица“.
Чл.60. (Предишен чл. 72; допълнен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) (1). Националните, териториалните и контролните органи на
партията в границите на своята компетентност могат да създават и утвърждават документи,
свързани с тяхната дейност, които не противоречат на закона, ​този Устав, Програмата на
партията и решенията на Конгреса.
(2). ​Нерешените с този Устав въпроси относно дейността, координацията и
взаимодействието на и между различните структури и органи на партията се уреждат с
решения, статути, правилници и др. на НПС.
Чл.61. (Предишен чл. 73; изменен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) ​Контролът по изпълнение на Устава и тълкувания по неговото
прилагане се осъществяват от НКК.
Чл.62. (Предишен чл. 74; допълнен на заседание на Конгреса, проведено на
06.12.2014г. в гр. София) Този устав е приет на учредително събрание на партията
„Национален Фронт за Спасение на България“, проведено на 17.05.2011 год. в град Бургас;
изменен и допълнен на заседание на Конгреса проведено на 06.12.2014г. в гр. София.



0 коментара:

Публикуване на коментар



Най-четени статии

Translate

Категории

БСП ГЕРБ Местни избори 2015 Реформаторски блок Чавдар Трифонов местни избори АБВ ДПС София ЦИК Варна избори кандидат кмет Варна купуване на гласове Георги Първанов Йорданка Фандъкова Пловдив Радан Кънев кандидат за кмет кандидат кмет софия АТАКА ББЦ Николай Бареков коалиция Бойко Борисов Русе анализ избори октомври 2015 кандидат кмет кмет проучване България без цензура ДСБ Йордан Лечков Михаил Миков Михаил Мирчев НФСБ Найден Зеленогорски Румен Петков СДС Сливен Татяна Дончева балотаж гласуване изборен кодекс кмет София социологическо проучване 25 октомври 25 октомври 2015 г. izbori za kmet mestni izbori Алтернатива за Българско Възраждане Алфа Рисърч Анелия Клисарова Боряна Пантелеева Бриана Бургас Владимир Георгиев Владимир Мартинов Враца Галъп ДБГ ДВИЖЕНИЕ БЪЛГАРИЯ НА ГРАЖДАНИТЕ Движение за права и свободи Движение „България на гражданите" Диан Цонев Димитър Шивиков Екзакта Рисърч Груп ЗАКОН ЗА МЕСТНИТЕ ИЗБОРИ Институт за модерна политика Калин Каменов Карлово Кичка Петкова Кметове Костадин Костадинов Котел Красимир Костов Лиляна Павлова Лом Лъчезар Никифоров Любен Петров Мария Календерска Мая Манолова Меглена Кунева Медиана Николай Береков Николай Близнаков Пазарджик Патриотичен фронт Петър Москов Пламен Цеков Политическа партия ГЕРБ Реформатори Самоков Търговище ХРОНОГРАМА Цветан Цветанов Ценко Чоков Централната избирателна комисия Чирпан Шумен единна регистрация задължително гласове избирателна система избирателни комисии изборен туризъм избори за кмет избори за общински съветници кандидат кмет Пловдив кандидат-кмет кмет на община коалиционни партньори общински съветници политическа партия АТАКА политическа партия БСП политическа партия България без цензура политическа партия ДПС политическа партия ДСБ

Формуляр за връзка

Име

Имейл *

Съобщение *

Предоставено от Blogger.